Kattfnatt

Katten utan svans är väldigt trevlig och vänlig och det gör att det känns som om jag är en otrogen mot Buster som är arg och bitter när jag sedan anländer hem sent (för att jag hängt en stund med svanslösingen) och maten inte står på bordet. I ärlighetens namn står den väl aldrig på bordet för honom utan ligger i skålen... Men ni fattar poängen. När han sedan får sitt käk begraver han ansiktet i skålen och säger inte ens hej.
 
Efter intensiva katt-fotosessioner med både Pelle (som han antagligen heter) och Buster begav mig istället ut i solen för att njuta av den sent anlända sommaren med sushi och cola på menyn. Fula killar i snabba brillor och Carola-allsång ingick tydligen också när jag väl var på plats nere vid Themsen. När jag senare kom hem igen tog jag ett kort av det konstigt trogna fordon som alltid står utanför puben vid min busshållsplats. Hur kom han som ställde den där därifrån? Och är anledningen till att den stått där sen i januari att han nu inte kan ta sig tillbaka till den?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0