Italien

Ikväll, eller snarare inatt, åker jag till Venedig där jag får återse min familj och dessutom träffa Albinarna. Den här dagen är således den sista i London med mina vänner då de kommer att ha åkt till Fosterlandet när jag återvänder till London om en vecka. Då kommer jag att ha fyra dagar på mig att packa ner det här året i en och en halv resväska, då den ena gick sönder och avslöjade mig som en rosa pyjamasbyxor-bärare på hitvägen. Inför det dödsscenariot kan en veckas solsemester anses som välbehövlig. Spellistan som förberetts inför nattens resa består mestadels av låtar såsom Johnny Cashs  "That's all over" men en och annan låt lik "Life goes on" finns också att hitta. "Hometown Glory" är motsägelsefullt London-betingad nu och kommer säkerligen bringa mig till tårar när jag lämnat staden. I alla fall om det är natt. Och om jag är ensam. På en flygplats.
 
Det kan lika gärna gå bra, som Kärran nog skulle ha sagt. Kan ju i alla fall fira omvandlingen från turister till vana storstadsbor med att visa min första bild av Londons innerstad (där jag till och med lyckades få med två turistiga jeppar). Nu börjar det bli dags att packa lite så jag slipper gå omkring naken i Italien.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0